راز خوشبختی
شعر واندرز
سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:راز خوشبختی, :: 19:51 :: نويسنده : حاتم محمودی

 تاجري پسرش را برای آموختن راز خوشبختی نزد خردمندی فرستاد پسر جوان چهل روز تمام در صحرا راه رفت تا ااینکه سرانجام به قصری زیبا بر فراز  قله کوهی رسید.مرد خردمندی که او در جستجویش بود آنجا زندگی می کرد..به جای اینکه با یک مرد مقدس روبه رو شود وارد تالاری شد که جنب وجوش بسیاری در آن به چشم می خورد،فروشندگان وارد وخارج می شدند. مردم در گوشه ای گفتگو می کردند،ارکستر کوچکی موسیقی لطیفی می نواخت وروی یک میز انواع واقسام خوراکی های لذیذ چیده شده بود.  

خردمند با اين و آن در گفتگو بود و جوان ناچار شد دو ساعت صبر كند تا نوبتش فرا رسد.خردمند با دقت به سخنان مرد جوان که دلیل ملاقاتش را توضیح می دادگوش کرد اما به او گفت  که فعلاٌ وقت ندارد که راز خوشبختی را برایش فاش کند. پس به او پیشنهاد کرد که گردشی در قصر بکند وحدود دو ساعت دیگر به نزد او باز گردد.

مرد خردمند اضافه کرد ((اما از شما خواهشی دارم))آنگاه یک قاشق کوچک به دست پسر جوان  داد و دو قطره روغن در آن ریخت وگفت)):در تمام مدت گردش این قاشق را در دست داشته باشید و کاری کنید که روغن آن نریزد)).

مرد جوان شروع کرد به بالا وپایین  کردن پلهها ، درحالیکه چشم از قاشق بر نمي داشت. دو ساعت بعد نزد خردمند بازگشت

مرد خردمند از او پرسيد:(( آيا فرش هاي ايراني اتاق نهارخوري را ديديد؟ آيا         باغي كه استاد باغبان ده سال صرف آراستن آن كرده است ديديد؟ آيا اسنادو مدارك ارزشمند مرا كه روي پوست آهو نگاشته شده ديديد؟))

جوان با شرمساري اعتراف كرد كه هيچ چيز نديده، تنها فكر او اين بوده كه قطرات روغني را كه خردمند به او سپرده بود حفظ كند.

خردمند گفت : خب، پس برگرد و شگفتي هاي دنياي من را بشناس . آدم نمي تواند به كسي اعتماد كند، مگر اينكه خانه اي را كه در آن سكونت داردبشناسد.

مرد جوان اين بار به گردش در كاخ پرداخت، در حاليكه همچنان قاشق را بهدست داشت، با دقت و توجه كام ل آثار هنري را كه زينت بخش ديوارها وسقف ها بود مي نگريست .او باغ ها را ديد و كوهستان هاي اطراف را، ظرافتسقف ها بود مي نگريست .او باغ ها را ديد و كوهستان هاي اطراف را، ظرافتتحسين كرد. وقتي به نزد خردمند بازگشت همه چيز را با جزئيات براي اوتوصيف كرد.

خردمند پرسيد: پس آن دو قطره روغني را كه به تو سپردم كجاست؟

مرد جوان قاشق را نگاه كرد و


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها